Saturday, October 9, 2010

Nasi Paprik

Sejak daripada post ni sampailah ke tarikh ni, baru lah menjengah masuk blog sendiri. 
Atas bantuan kawan Elyn Sani bagi coment kt post saya yg sebelumnya, dapatlah idea nk menulis dalam ni. Kebetulan plak, hari ni saya cuba masak satu menu yg tak pernah saya masak - Nasi Paprik

Saya ni ada sikit takut mau cuba benda baru. Takut rasanya ntah apa-apa. Penat-penat memasak, tak menjadi plak. Lagi terasa penat tu,anak2 pun tak nak makan. Sakit hati, sakit jantung...semuanya sakitlah. Lepas tu kita sakitkan anak plak, Sakitkan tekak diaorang sebab diaorang di paksa untuk makan. Kesian diaorang.

Pasal nasi paprik ni, saya dapat resepi daripada  blog ni. Saya suka baca blog ni sbb nampak macam mudah je puan cooker ni memasak. 

Hasilnya, En, Suami saya kata, sedap. Lebar senyuman & berbunga-bunga hati ni bila terima pujian. 
Berkobar-kobar nak masak menu lain lepas ni. 

Lepas ni, kalau menu baru saya try, saya kasi up dalam blog ni. Up kan jugak gambar gambir yang menarik gak.

Semoga saya berjaya!


1 comment:

  1. apasal ko tak ajak aku mkn... kalau tak lai sedap lauk ko buat tu hehehe

    ReplyDelete