Sunday, October 10, 2010

Melompat lah korang berdua

Sekarang ni ada dua orang manusia tengah melompat-lompat.
Melompat lompat sebab orang ketiga ni duduk diam saje, tak ikut sama dua orang itu melompat-melompat.
Saya mulanya mau jugak melompat ikut dua orang tu melompat-lompat.
Mau ikut sama melompat-lompat di tempat yang sama , dua orang itu melompat-lompat.
Tapi saya dinasihatkan oleh orang ketiga, usah ikut dua orang itu melompat kat sana.

Jadi saya pilih sini untuk melompat. Tak pe lah saya melompat sorang2.
Kalau saya salah lompat pun ...terjatuh, saya saja yang malu.
Kalau lompatan saya betul, saya puas hati sendiri.
Saya tidak malukan sesiapa dan saya tidak malukan diri sendiri.

Dua orang itu  pasti rasa mereka sudah betul melompat-lompat kat sana.
Macam itu jugak saya, saya rasa saya sudah betul melompat-lompat kat sini.
Siapa yang betul lompatannya...entah lah. Saya pun tak tau siapa yang betul.
Tapi yang saya tau dan pasti, orang ketiga itu yang akan tetapkan pengakhiran lompatan kami bertiga ini.
Bila kami bertiga akan melompat, orang ketiga itu yang akan tetapkan.

Tiga orang tengah melompat, orang ketiga duduk diam menengok tiga orang tengah melompat-lompat.
Mungkinkah akan ada dua orang lain yang akan melompat-lompat?

No comments:

Post a Comment